عسل, مقالات

عسل بهتره یا شکر؟ سه تفاوت عسل و شکر

سه تفاوت شکر و عسل

مهمترین تفاوت شکر و عسل چیست؟

احتمالا با خودتون میگید که عسل و شکر مثل هم هستن! مهمترین تفاوت بین شکر و عسل رو نمیدونید؟ تا انتها با ما باشید.

اگه حسش نیست بخونید فایل صوتی رو گوش بدید.

هر دو دارای شیرین کننده هایی حاوی گلوکز و فروکتوز (قند طبیعی) هستند.
با این حال، در مرحله تولید شکر، اسیدهای آلی، پروتئین، عناصر نیتروژن، آنزیم ها و ویتامین های موجود در نیشکر را از بین می برند.
در حالی که عسل، یک شیرین کننده طبیعی، فقط کمی گرم می شود.
همچنین، عسل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی مفیدی دارد که در قند وجود ندارد.

در اینجا سه ​​نکته اصلی مقایسه عسل و شکر در جدول ذکر شده است که باعث می شود از خوردن عسل احساس خوبی داشته باشید:

 

1. میزان کالری؛ اولین تفاوت عسل و شکر

یک قاشق غذاخوری شکر یا نیشکر حاوی 46 کالری است، در حالی که یک قاشق غذاخوری عسل، شیرینی طبیعی 64 کالری دارد.

گرچه ممکن است عسل کالری بیشتری داشته باشد، اما در واقع ما باید از آن کمتر استفاده کنیم زیرا شیرین تر از قند نیشکر است.

در نتیجه، ممکن است حتی کالری کمتری که با شکر مصرف می کنید، مصرف کنید.

و در دراز مدت حتی اگر عسل گرانتر باشد ، ممکن است از قند مقرون به صرفه ترباشد.

 

2. تنظیم قند خون با عسل یا شکر؟

قند داخل شکر از دو مولکول بهم پیوسته تشکیل شده است.

وقتی قند  می خوریم ، معده ما قبل از استفاده از انرژی قند مجبور است از آنزیم های مخصوص خود برای جدا کردن مولکول ها استفاده کند.

عسل کاملاً متفاوت است. زنبورها آنزیم خاصی به شهد اضافه کرده اند که شکر را به گلوکز و فروکتوز تقسیم می کند. این دو قند ساده برای بدن ما می توانند مستقیم جذب شوند.

عسل دارای شاخص قند خون سالم (GI) است که تأثیر منفی یک ماده غذایی خاص را بر روی سطح گلوکز خون اندازه گیری می کند. هرچه درجه GI پایین تر باشد، سرعت جذب و تزریق قندها در جریان خون کاهش می یابد و از این رو روند هضم تدریجی و سالم تری انجام می شود (شاخص گلیسمی).

 

3. عسل مواد مغذی داره!

برخلاف عسل، شکر فاقد مواد معدنی و ویتامین است (از این رو اغلب کالری خالی خوانده می شود)، آنها از مواد مغذی بدن استفاده می کنند تا در سیستم متابولیزه شوند.

وقتی تمام این مواد مغذی تمام شود، متابولیسم، کلسترول و اسید چرب نامطلوب مانع می شود ، به دلیل افزایش اسید چرب در اندام ها و بافت ها ، به کلسترول بالاتر کمک می کند و باعث چاقی می شود.

به همین دلیل غیر معمول نیست که افراد چاق از سوء تغذیه و بسیاری از مشکلات مرتبط با سلامتی رنج می برند.

مقایسه عسل و شکر نشان میدهد که  اگر مراقب وزن خود هستید، عسل انتخاب هوشمندانه تری نسبت به شکر خواهد بود.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *