Diseas

بی خوابی

بی خوابی چیست ؟ عسل حاوی آمینو اسید تریپتوفان می باشد که به مقابله با بیخوابی کمک می کند. خوردن عسل، میزان قند خون را کمی افزایش میدهد، که این امر سطح انسولین خون را نیز بالا میبرد. افزایش کنترل شده میزان انسولین، منجر به ورود تریپتوفان به مغز شما و تبدیل آن به سروتونین می شود. خود سروتونین نیز درون غده پینهآل (غده صنوبری) بصورت پنهانی به ملاتونین تبدیل میشود که این ماده به خوابیدن شخص کمک می کند.

به یاد داشته باشید که درمان های طبیعی روند طولانی مدتی را طی می کنند تا شما را به نتیجه مطلوب برسانند از این رو در مصرف مداوم آن سهل انگاری نکنید و کمی صبور باشید.

مقالات علمی در رابطه با بی خوابی را بخوانید: ???

http://jams.arakmu.ac.ir/article-1-1035-fa.pdf

http://feyz.kaums.ac.ir/article-1-827-fa.pdf

عسل ماده ای مغذی برای درمان بی خوابی

عسل ماده ای مغذی برای درمان بی خوابی

بی خوابی چیست:

 

بی خوابی (Insomnia) یک اختلال شایع خواب است که باعث می‌شود به خواب رفتن به کاری سخت و طاقت فرسا و گاهی غیر ممکن تبدیل شود. علاوه بر این در هنگام ابتلا به این اختلال فرد ممکن است زودتر از موعد مقرر بیدار شده و دیگر قادر به خوابیدن نباشد. حتی ممکن است فرد بعد از بیدار شدن از خواب هم احساس خستگی داشته باشد. بی‌خوابی علاوه بر کم کردن میزان انرژی بدن، بر خلق و خو، سلامت بدن، عملکرد شغلی و کیفیت زندگی اثر خواهد گذاشت.

انواع بی‌ خوابی 

بی‌خوابی شامل طیف گسترده‌ای از اختلالات خواب از کم شدن کیفیت تا کمیت خواب را شامل می‌شود. بی‌خوابی به صورت معمول سه نوع دارد:

  • بی‌‌خوابی گذرا : زمانی که علایم تا سه شب ادامه ادامه داشته باشند
  • بی‌خوابی حاد: بی خوابی کوتاه مدت نام دیگر این نوع از بی‌خوابی است و علایم و نشانه‌های آن تا هفته‌ها باقی می‌ماند.
  • بی‌خوابی مزمن: این نوع از بی‌خوابی ماه‌ها و حتی سال‌ها ادامه دارد. بر اساس مرکز ملی بهداشت اکثریت مواد مبتلا به بی‌خوابی مزمن دارای مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای دیگر بوده‌اند.

علائم بی‌ خوابی چیست :

نشانه‌های این مشکل شامل:

  • سخت به خواب رفتن در هنگام شب
  • بیدار شدن در طول شب
  • بیدار شدن در صبح خیلی زود
  • احساس بی حالی و کسلی بعد از خواب شبانه
  • خواب آلودگی و خستگی در طول روز
  • زودرنجی، افسردگی و اضطراب
  • عدم تمرکز روی وظایف و ضعیف شدن توان یادآوری وقایع
  • افزایش اشتباهات فردی و تصادف‌ها
  • نگرانی مداوم در مورد خواب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *