Diseas

چاقی

یکی از راه‌های کاهش وزن مصرف فرآورده‌های زنبور عسل است. در این روش که یک دوره ده روزه است، چهار تا چهارده کیلو کاهش وزن مشاهده شده است. بدین ترتیب که ده روز صبحانه، نهار‌ و ‌شام دو گونه عسل ارگانیک گرمسیری و سردسیری کوهستان (محصول منطقه‌ای خاص) از هر‌کدام یک قاشق غذاخوری سر‌پر مصرف می‌شود. بین صبحانه تا ناهار و نهار تا شام یک قاشق غذاخوری سرپر گرده گل همراه یک لیوان آب مصرف می‌شود.

 

به یاد داشته باشید که درمان های طبیعی روند طولانی مدتی را طی می کنند تا شما را به نتیجه مطلوب برسانند از این رو در مصرف مداوم آن سهل انگاری نکنید و کمی صبور باشید.

مقالات علمی دنیا در رابطه با  چاقی را بخوانید: 👇👇👇

Honey and obesity-related dysfunctions: a summary on health benefits

Propolis and honey trigona decrease leptin levels of central obesity patients

The hand osteoarthritis of New York university (honey) registry: the impact of obesity and menopausal status

تعریف چاقی

این کلمه شما را به یاد چه چیزی یا چه کسی می ‏اندازد؟ وزن بالا، غذاهای چرب و ناسالم، بی‏ تحرکی و فعالیت کم، سلامتی در معرض خطر. اما این موارد تمام ماجرا و مشکلات را بیان نمی‏ کند.بخشی از کالری دریافت‏ شده از خوراکی ‏ها و نوشیدنی‏ ها، صرف فعالیت فیزیکی شده و مابقی آن ذخیره می‏ گردد. در نتیجه هرچه کالری دریافتی بیشتر و فعالیت فیزیکی کمتر شود اضافه وزن سریع‏تر اتفاق می افتد.

 اضافه وزن یک مشکل جدی است که سلامت جهانی را به خطر می‏ اندازد. در چند سال اخیر اضافه وزن بیش از حد افزایش یافته است. امروزه معضل چاقی بیشتر از لاغری رواج دارد و مشکلات متعددی را برای افراد به همراه داشته است.یکی از علت‏ های مرگ در عصر جدید بر اثر چاقی می ‏باشد. اگرچه اضافه وزن قابل پیشگیری است اما افراد در این راه سهل ‏انگاری می ‏کنند.

 علت چاقی چیست؟

 علت بروز چاقی در افراد متفاوت است. گاهی اضافه‌وزن بر اثر وجود عضلات، آب میان‏ بافتی و استخوان‏ بندی در فرد ایجاد می ‏شود. گاهی نیز بدن با دریافت بیش از حد کالری، آن را به عنوان چربی ذخیره می ‏کند.تغذیه، سبک زندگی و همچنین مشکلات روان‌شناختی در افزایش وزن افراد نقش مهمی را ایفا می ‏کند.

تجمع بیش از حد و غیرطبیعی چربی در نواحی مختلف بدن را با عنوان اضافه وزن تعریف می ‏کنند که باعث به خطر افتادن سلامتی می ‏شود. این حجم زمانی ایجاد می شود که کالری دریافتی بدن از کالری مصرفی آن بیشتر باشد. چربی‏ ها در لابه‏ لای بافت پوست پخش می‏ شوند و باعث اضافه شدن وزن کلی بدن و تغییر سایز می‏ گردد. برای کاهش این میزان چربی باید راه حلی بیش از رژیم و پیاده ‏روی در نظر گرفت.

بیماری‏ هایی نظیر افسردگی، پر اشتهایی عصبی، اختلالات خواب و وسواس باعث تغییر در رفتار تغذیه ‏ای و فعالیت‏ های روزانه می ‏شود.

عوارض چاقی

چاقی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را، از جمله موارد زیر را افزایش می دهد:

  • دیابت
  • نقرس
  • افسردگی
  • سکته مغزی
  • بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • سنگ های کلیه
  • بیماری های ریوی
  • سرطان روده بزرگ
  • سرطان آندومتری
  • دمانس یا زوال عقل
  • بی خوابی ناشی از آپنه  (قطعی تنفس)
  • عفونت های قارچی در چین های پوستی
  • استئو آرتریت (بخصوص درد مفاصل زانو و لگن و درد کمر)

افسردگی ممکن است یکی از شایع ترین عوارض چاقی باشد. بسیاری از افراد چاق، دچار مشکلات روانپزشکی می شوند. به دلیل تأکید بر ظاهر جسمی در فرهنگ ما، که لاغری را با زیبایی برابر می کند، افراد چاق ممکن است در معرض تحقیر، تمسخر و تبعیض قرار گیرند که ممکن است باعث شود تا احساس شرم یا احساس طرد شدن بکنند.

همچنین چاقی عامل اصلی خطر برای ایجاد دیابت قندی است. خبر خوب این است که این امر قابل پیشگیری است. در مطالعات بالینی، بیمارانی که در معرض خطر بالای ابتلا به دیابت بودند، با کاهش کمتر از 10٪ وزن خود در سه سال، تقریباً 60٪ خطر ابتلا به دیابت خود را کاهش دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.